ازبیکستان-دادوستد-با-افغانستان-افزایش-یافته-است 

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی‌ نخست‌وزیر امارت اسلامی افغانستان با وزیر ترانسپورت ازبیکستان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش افغان نیوز؛ وزیر ترانسپورت ازبیکستان در این دیدار گفته است که دادوستد تجاری میان افغانستان و ازبیکستان هفت برابر افزایش یافته است.
بر اساس خبرنامه ریاست‌الوزرا ا.ا، دو طرف همچنان روی تقویت روابط تجاری، امضای توافقنامه‌های جدید و سفر تیم تخنیکی ازبیکستان برای آغاز کار عملی پروژه خط آهن افغان-ترانس بحث و گفتگو کرده‌اند. 
این درحالی است که وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که سرپرست این وزارت با هیات ایرانی در مورد ایجاد دفتر نظام انجیری ایران در افغانستان گفتگو کرده‌اند.
وزارت صنعت و تجارت ا.ا می‌گوید که نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت، با هیأت ایرانی به سرپرستی غلام‌رضا نجاری، معاون سفیر این کشور در کابل دیدار کرده است.
بر بنیاد خبرنامه، در این دیدار در مورد افتتاح «دفتر نظام انجنیری ایران در بخش معادن» در افغانستان و فراهم کردن زمینه آموزش برای انجنیران افغان در ایران گفتگو شده است.
این وزارت می‌گوید که در این دیدار همچنان به منظور برداشتن گام‌‌های عملی و افتتاح این دفتر و نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایران در بخش اکتشاف و استخراج معادن افغانستان هیأت فنی از سوی وزیر صنعت و تجارت به هیأت ایرانی معرفی شده است.

ازبیکستان: دادوستد با افغانستان افزایش یافته است 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد